tirsdag 11. desember 2012

Mormor




Å være liten og sitte i bæremeis er ikkje berre, berre! Mamma som bærer meg når ikkje baki for å gi meg smukken, følge med meg og dandere til når eg skal sove. Så eg skal vise kvifor mamma nesten aldri går tur aleine men som oftest har mormor med!








Når eg sitt i bæremeisa og er tørst, så er mormor der og henter flaska fra meisa og gir meg drikke, så mamma slepp å ta av seg meisa :)













Om det er ikkje det beste været ute for tur, mormor sitt ikkje inne, men er med om det så berre er en trilletur med vogna :)















                     Mormor har alltid tid til kos på turane våre  <3





Når der er et sted mormor har hatt lyst til å gå lenge og spør om vi vil være med, så selvfølgelig er vi med! Tur med mormor er alltid kjekt! Og mormor var så glad på Gamlemsveten som ho har sett på sia ho var lita! Da blir turane alltid så kjekke!














Mormor er der for fortrolige samtaler, forståelse og forklarer når underlige ting dukker opp. Og så deler ho skiva si med meg når vi har matpause :)







Godt å ha mormor når det er noke nytt å oppdage, som sjøsprøyten bak båten! Litt skummelt, men veldig trygt og spennande når mormor passer på meg og forklarer!

















Når eg blir trøtt oppi bæremeisa, går mormor baki meisa og leiter fram kosedyna mi og legger den til hos meg. Så når eg sovner, lager mormor til med dyna mi så eg ligger og sover godt og ikkje får vondt i nakken. Og om nødvendig så knyter ho til masse anna så eg skal ha det så godt som mulig zzzzz....








Er eg lei meg og alt er trist, så trøster mormor meg <3













Og når eg skal på oppdagelsetur og treng litt støtte, så er mormor der visst mamma er opptatt. Noken må eg jo fortelle det eg ser til!








Hmmm.. da tar eg over litt.
Mamma har blitt med på mesteparten av turane, både lange og korte. Å gå tur ilag med noen gjer turen mykje kjekkere! Å gå med bæremeis aleine kan være tungvint, spesielt eg som starta mens lillemann var så liten. Tryggere og enklere når man er to.
Ho er den beste turkammerat man kan ha! Alt vi har opplevd ilag dei 2 siste åra, turane med lillemann og turane da eg var gravid. Ho var min følgesvenn mens eg gikk lange fjellturer og passa på meg og lille i magen :)
Vil berre seie, tusen takk for alle turane. all moro vi har hatt og for alle turane vi kjem til å ha! Glad i deg! <3

Trude



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar