onsdag 9. januar 2013

Tur for sjuk- Aurenakken

Høgtid for sjuka.... og vi slapp heller ikkje unna :( lillemann fekk konstantert falsk krupp med forsikring fra legen, at en tur i bæremeisa var smart. Frisk luft gjer det lettere å puste. Så med mange turvenner liggande på sofa i sjuka, var Storevarden målet for oss 2 og mor mi i ensomhet. Dessverre kom tåka oss i forkjøpet og besteg toppen før oss :(
Kriseløsning; Aurenakken og juletreet før det vart plukka ned! Så langt hadde ikkje tåka komt enda. Vi ville gå opp fra Aure-siden, ta av fra grusveien mot Haugset.



Lillemann var ikkje i form, trøtt, slapp og veldig liten matlyst. Men så fort han kom oppi bæremeisa, så kom et salig smil og jumpa seg til rette. Virkelig klar for tur!!!







Ikkje greitt å være sjuk :( tok under 10min og han sovna. Var litt host-host i søvne, men roa seg etter kvart.









Mamma hadde ei veldig kraftig lykt! Mi billige fra Xxl vart flau i forhold. Herved ønsker eg meg ei ny og bedre lykt! Virkelig åpenbaring i lys! Er fint å gå tur i mørkret når man har så godt lys :)












Et virkelig fint juletre som sees heilt ifra der eg bor :) Ikornnes og Sykkylvsbrua i bakgrunnen. Mest lys er Ekornes fabrikken der eg jobber. Til høgre er Aure sentrum.







Lillemann søv enda han, endelig får sove godt så da har han ikkje noken planer om å våkne og kikke seg rundt! Og siden han søv så godt, er det berre å returnere ned att.












Vel nede igjen, våkner en lykkelig og BLID lillemann! :-D kikker på det fasinerandes lyset oppi taket på meisa si. Må no ha lys han også ;)
Beste av alt, lillemann ville ha mat!! :) Yess!! Vært ute igjen og fått sovet godt.

Frisk luft hjelper mot det meste :)





Til alle sjuke der ute, god bedring og håper dokke snart blir friske igjen <3

Trude



4 kommentarer:

  1. Vi kom heim med en "ny" <3 lillemann <3 :)Turen gjorde underverker! Han fekk sin sårt trengte søvn,sov seg gjennom hele turen :) Bonus at vi fekk sjå julegrana på nært hold ;) Storevarden next <3 Trudedøta <3 :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Herlig med blid gut igjen :) så forsvinn matlysta igjen så er det berre å pakke meisa igje ;)

      Slett
  2. Så bra det hjalp med frisk luft for lillemann :-) Fin blogg du har! Har selv en liten gutt som er mye med på tur, ta gjerne en titt innom bloggen min også :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt å sjå andre små gutter på tur også :) riktig utegutt ser eg. Min har akkurat fylt 1år, så ikkje fått prøvd så masse enda. Men håper han fortsetter å være glad i å være ute på tur :)

      Slett