søndag 10. februar 2013

Eg fann, eg fann, SKIGLEDE!!

Forsøk nr3 på langrenn. Alle gode ting er 3, er det ikkje??
Prøve en anna plass enn starte rett på lang oppoverbakke. Kjørte til Fjellsetra for å gå barnerunden på ca3,4km. Og denne gongen har eg gjordt forbedringer, igjen så no trur eg at eg har det:
supre staver som sitter fast og godt i handa (lærdom fra 1.tur)
tjukkeragger i skiskoa så dei sitt fastere om foten=bedre kontroll
Montana kortfeller under fjellskia (lærdom fra tur 1 og 2)
skråa sittestillinga til lillemann i pulken

 
Klare for tur! :-D
 



 
Det er mykje bedre å gå på litt flatere terreng, meir utsikt og meir spennende for lillemann å gå her enn opp til Sessvatnet. Her treff vi på mange folk og barn, hunder og er meir som skjer. Og så synst no eg at det er veldig fint her oppe også ;)
Utsikt mot Fjellsetra skitrekk
 
 
Vi var enige om at når lillemann vart lei, så stoppa vi og berre satte oss i kanten og tok matpause :) Er stor overgang for lillemann fra å sitte i bæremeisa og være nær meg og sitte høgt, til å være langt bak meg og være på bakkenivå. Hjalp litt at pappaen gikk ved siden av og prata med han :)
Men no var han klar for pause.
Vi satte oss rett ved sporet vi :) Pølse på termos resulterte i et gledesutbrudd! Og når mamma sin pølsebit var større enn hans, da tar vi den også!




Heimebaka bolle med vaniljefyll, pølse på termos og en stratos, mmmmm.... LYKKE på tur!! <3







Mine Atomic fjellski med Montana kortfeller, vi begynner å bli litt venner no :)














Da var lillemann klar for siste innspurt tilbake til bilen. Full i pølse, bolle og sjokolade :)














 




Kjempe fine løyper. fin utsikt, mett mage og med en yrende skiglede i magen! Kan dagen bli bedre?










Vart no ikkje den lengste turen idag, men det er ikkje hovedpoenget heller. Lillemann skal få venne seg til pulken i sitt tempo, og eg skal prøve å finne skigleda. En tur ut skal være kjekt, og ikkje kjedelig og ha lyst til å dra en gong til.
                                                2 timer i frisk luft er glede!!!


6 kommentarer:

  1. :-) Stort smil til deg fra meg :)
    Veldig artig å se og lese!! Dette går jo superdupert!!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. :-) gjelder å ikkje gi opp fann eg ut. Og no fekk eg lønn for staheta mi og faktisk kosa meg på tur! :))

      Slett
  2. Har toåring, har akkurat funnet fram skiene igjen, og er på leting etter pulk. Så takk for at du har gjort alle tabbene for meg, før pulken kommer i hus :-)

    Montanafeller er på innkjøpslista :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at mine tabber kan hjelpe andre! ;) da er ikkje all tryninga, hummer røde ansikt og alle lite pene ord vært bortkasta :-D

      Lykke til med pulk på tur :)

      Ps gi meg gjerne et vink om korleis d gikk

      Slett
  3. Tenkte på deg i går, ja, då eg hadde på skia mine for første gong på 5 år. Sleit litt med å slappe av og finne den fullstendige gleda, men trøysta meg med alle gode ting kanskje er tre....;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Alle gode ting er 3 ;) eg er no på stadiet som en 7 åring i ferdigheter, men klare no å kose meg litt :) rekner med at innen måneden et over suser du avsted, lykkelig!

      Slett