søndag 24. februar 2013

Langrenn, fordi eg har LYST!! :-D

Strålende sol, skyfri himmel og litt plussgrader ute :) og eg av alle, som i alle dei år har misslikt vinteren, grensa til å hate ski, har faktisk (tru det eller ei) lyst ut på langrennski!!! :)

Så mens lillemann tok en dupp, pakka vi pulk, sekk og ski og studerte nettsida til Fjellsetra og om løypene er brukendes. Vært overflatevatn i løypene pga plussgrader og løpet som skulle være idag vart avlyat. Men på nettet såg det fint ut, så her var det berre å rase avgårde!
http://skisporet.no/moreogromsdal/sunnmorsalpanefjellseter?widget=true




Vel framme er sporene godt preparerte men litt harde. Litt is her og der, men er ikkje noe problem :) ser på lillevatnet at det har vært litt mildt, isen har smelta litt. Men uansett, NYDELIG!!!











Bak meg hører eg noen skrattelyder og pludring :) tydelig at han har vent seg til pulken og gleder seg til tur!

















Vi tok en litt lengre tur idag og gikk langs Nysætervatnet. Ved ei lysning satte vi oss ned for lunsjpause.








Tøffe karen synst at dinna pølsetermosen ikkje vart åpna fort nok og ga tydelig uttrykk for det også! Han kjenne att termosen og veit kva som er oppi den ;)
















                                                                             
                                                                                                ENDELIG!!! Pølse!! :-D












Så fort pølsa var fortært, sjokoladen spist, så var lillemann klar for å gå videre han. Kom an mamma! No går eg! Du er så treeeeeeig!! sukk....












Da var det berre å hanke inn lillemann og få på han posen og oppi pulken. Sånn er det å ha treige foreldre serru lillemann. Berre å vende skia heimover og nyte den siste sola før kvelden tar over.
Trudde aldri at lille meg skulle rusle på ski og faktisk nyte det :) men det gjer eg faktisk! Staker meg til og med ned enkelte bakker! Så en dag no så er det å ta av fellene under skia og prøve uten :)







10 kommentarer:

  1. Herlig!! Da er det berre en ting vi må håpe på,nemlig mer snø :)Hadde vore kjekt med orntlig pudder snø no :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ny snø hadde gjordt seg ja :) var det virkelig eg som ønska meg snø????! Under kan visst skje...

      Slett
  2. fy for et flott vær! det der så bare superdigg ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Var berre super herligt!! :)) håper på like fint vær på onsdag, da er det ut igjen ;)

      Slett
  3. Så fine bilder! Deilig med sol og snø og ski, ja!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Til og med eg av alle stor kosa meg :)

      Slett
  4. Kul lillemann og tøff mamma og de herligste bilder fra skituren!
    Artig å lese og kjenne på gleden din :-)

    Fortsett fortsett :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Marit :)) no vart eg glad <3

      Slett
  5. I slikt vær, så må ein jo berre ut! Og vinteren er faktisk flott når vi har slike dagar som dette :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Lille stae meg er faktisk omvendt! Vinter er faktisk heeerlig :)) håper på fleire slike dager!

      Slett