fredag 8. februar 2013

Langrennski-forsøk nr2

Etter søndagens fiasko-forsøk, (sjå forrige blogg) så har eg venta på ny annledning til å prøve langrennskia og pulken igjen. Når eg har tatt meg sammen etter 25år, så kunne eg berre ikkje gi opp så fort.
Etter at middagen var inntatt, så var det å pakke sammen utstyret og forsøke å smøre skia, igjen. Kan no ikkje bli verre enn sist!
Samme plass, og ved friskt mot :)







Heldigvis!! Traff med smøringa! :-D så var det teknikken da.... litt verre, men kjem meg oppover bakken :)












Lærdom fra forrige gang, og kjøpte meg skikkelige skistaver. Godt grep og smart løsning med at du kan klipse av halvhansken ifra stavene, mens den er fast på handa. Du fixer det du skal i pulken eller skia, og klipser handa på att på stavene, uten makking med å ta av hanskene og tre festet på hansken igjen.

KV+ Tempesta staver, veldig lette.




















Jodda, dette gikk no faktisk veldig bra! Kanskje eg kan skimte ei kommande skiglede i horisonten?? ;)





Det vart ikkje lange turen idag, vart fort mørkt og lillemann fekk ikkje til å sove i pulken. Så berre å vende nasen tilbake til bilen, pakke sammen og finne senga si heime. Men vi fekk no oss en tur på ski og frisk luft i det minste, og eg fekk styrka håpet om at eg en dag skal få til dette ;)









 

 

4 kommentarer:

  1. Likte skistavene dine godt! Du har mange gode turer å se frem til:)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Likte stavene mine eg og, praktiske ;) angrer ikkje på kjøpet! Håper på under 5 minus så det blir fleire turer :))

      Slett
  2. Kjempeflott at dere kommer dere ut. Som nylig tilbakeflyttet etter 10 år i utlendighet så er vi nå tilbake på norsk jord med barn i pulken. Artig å ha med kone som er fersk på ski og 2-åring i pulken.

    Som tips er det kanskje lettere for lillemann å sovne hvis du vinkler seteryggen litt bakover. Du løsner stroppen som holder ryggen på plass helt nederst og trekker bunnen av ryggen framover. Når den er på riktig plass så låser du stroppen igjen. Husk at ryggen fjærer en del så det kan hende at du vil feste den litt tidligere.

    Ser også at du ikke har festet trekket i skjermen, men det var vel bare glemt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Velkommen tilbake til Norge! Og lykke til med kona som er fersk på ski :) er tøft gjordt å sette ski på beina som voksen. Eg og ho kunne nok gått ilag ;)
      Skal sjekke dette med ryggen, takk :) trekket, ærlig, så hadde eg ikkje tenkt på det. Var ikkje kaldt ute eller vind, men skal huske på det neste gong.
      Kjekt du fann bloggen min forresten, og lykke til heime i Norge med turer :))

      Slett