torsdag 14. februar 2013

O Herlige Skiglede!


Sol ute!! :-D og sol inne??? Om det var sol inne, aner eg ikkje, for vi var slett ikkje inne ;)
Alliert med mormor og pappa, så skulle vi gå runden på Fjellsetra igjen. Ny preparerte spor, knall blå himmel, sola skinner og lillemann i godt humør etter luren sin. Ligg ann til en super dag. Håper berre at eg klare å holde meg på beina, eller rettelse holde meg på skia.

Snakk om perfekte forhold!!










Mormor er klar for tur :)












Reine påskestemninga på fjellet idag, og eg er berre HAPPY! Nyter omgivelsene og trakker avgårde og kjenner at skigleden siger på i takt med at eg kjenner at dette takler eg :-D



Lillemann fann seg til rette i pulken idag, og satt berre å kosa seg i sola og var tøff kar :)



Idyll på fjellet

























På tide med en liten matpause! Ut av pulken og strekke litt på beina. Er ikkje så lenge att til vi er framme ved bilen, men viktig å kose seg på tur og ha en matbit. Da veit lillemann neste gong han er på tur, at en matpause blir det med noe godt å spise og fellesskap, og kanskje noe ekstra godt ;) Prøve å skape litt turglede.
























Er det noe meir av den derre sjokoladen? Eller har mamma spist opp alt??


















Full fart mot bilen! Livet er heeeeerlig!! :)





200meter til bilen, vi faktisk ser den. Kjipt altså..... :( så fin tur og fint ute, gikk så fort. Så eg stoppa og spurte dei andre fint om vi ikkje berre skulle snu, og gå den andre veien til bilen?? Dei berre kikka på meg (kanskje dei trudde det hadde klikka for meg?) Men jodda, så lenge lillemann hadde det kjekt oppi pulken og ikkje klagde så var det greitt for dei. Så, midt i løypa, 200m fra bilen, snudde vi og gikk andre veien tilbake til bilen! :)
Ahhhh.... nyte litt til!



















Vi rakk den siste strålen av sola når vi nådde bilen, nytte sola til siste sekund!
Vi hadde en tur på 6,6km og eg har nytt kvart minutt av turen! Tenk at eg som i utgangspunktet missliker snø og egentlig hater ski, ender med å ha en heilt super dag på fjellet, med snø, på ski?
Er det håp for meg, så er det håp for alle :-D

10 kommentarer:

  1. Flirer enda ej....du e berre so goe!!! Gikk,eller skal ej sei fossa avgårde,som du ikke har gjort noe anna i hele ditt liv.Pappa'n spurde om han skulle ta pulken,men neida,den skulle du dra ;) Så han tok opp pakninga og avgårde for vi på dei fineste trakka løype en kan tenke seg :)Snø idyll og sol,pølser på termos,snacks og selvfølgelig kaffi....kan en bedre få det?!Og lurefjeset ditt da du såg bilen....en runde til? Hehe...jupp svarte vi,klart det! Gøy!!! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Måtte jo gå på litt ekstra i runden tilbake, i tilfelle lillemann vart lei. Merker at når eg går sakte eller stopper for masse for å ta bilde av d herlige landskapet, så blir han lei. Går eg fort er han fornøgd ;) og så kosa eg meg så innmari over følelsen over å få d til :-D

      Slett
  2. Åh, det såg jammen deilig ut! Her har godværet snudd for nokre dagar, men ser ut som det kjem igjen i neste veke :) Ha ei fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Go været er borte her også, men skal no få meg en tur allikavel ;) go helg til deg og Liv Janne :)

      Slett
  3. Sol og skitur, det må bare være knall:-)

    SvarSlett
  4. Slike dager er gull :-) Kjempe fine bilder!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)) dagen eg endelig fann skigleden og vi kosa oss i sola!

      Slett
  5. Så vanvittig nydelige skispor, blei helt grønn av misunnelse. Ikke noe rart du har blitt glad i å gå på ski:) herlig:)

    Ønsker familien en herlig frisk turhelg:))) tjohei:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Perfekte forhold, til og med skihateren meg kunne ikkje motstå ;) måtte berre være skielsker denne dagen!

      Ha ei strålendes helg Jill :))

      Slett