torsdag 13. august 2015

Jubileum 100 000 visninger og give away!



Den 30.11 i 2012 var det ei ganske usikker og nølende mor som skulle starte blogg. Aldri lest en blogg engang, og etter litt press fra lokalt her, så skulle mor gjere et forsøk. Prøve å formidle turer med små barn, og turglede. Er jo glad i å være ute, glad i barn, og glad i å ta bilder. Bloggen vart så som så i starten, og fann til slutt sitt eget uttrykk. Med tiden som utvidet mor horisonten sin uti turverden, og utforsket nye ting også i nettverden. Folk har fulgt med på mors første gang på langrennski på 25 år
mor fann skiglede, første telttur, toppturer, drømmen om å krysse Tafjordfjella, hytteturer, fisketurer, osv osv. Og ikkje minst, folk har fulgt med lillemann som omtrent har vokst opp på mors rygg i bæremeisa. Er ikkje få turer lillemann har vært med på sine 3,5 år! Fått vært med på gøyale turer, mestringsturer, floppturer, våte turer, oppdagelseturer og nærturer. Mor er overveldet over at så mange har orket å lese bloggene, kommentert, delt sine råd og erfaringer, og spurt om ideer. Det er en ydmyk mor som er en bitteliten "grønn" blogger, faktisk runder 100 000 visninger. Tusen takk til alle og enhver som har lest <3


Derfor har mor lyst til å ha en liten gave til en av dei som faktisk orker å lese bloggen, mor har vært på en liten shopping, pluss fått et par ting:


1 Campx Backpacker1, praktisk strandtelt som mor har brukt på småturer med litt regn, og spist mat i. Lite og lett å ta med på småturer som ly. Kjapt å få opp, raskt å ta ned. Med det "herlige" Nordvestlandværet som er, så har det vært kjekt å ha. Bildene er ifra da mor og lillemann tok frokosten i skogen på vei til jobb og barnehage :-)






En kjekk bok, Opptur Geirangerfjorden. 98 fotturer i områdene i og rundt Geirangerfjorden. På norsk og engelsk. Mor kan bli dårlig av mindre av å bla i den der :-P
















En annen bok som er litt kjekk er God Tur av Sigri Sandberg. Den er en håndbok i friluftsliv og har artige tegninger. Mange praktiske tips på tur, og grunnleggende kunnskap som for eksempel tenne bål, navigere, knuter, førstehjelp, kva du bør ha med i sekken osv. Sånn lette ting. Så har du også litt vanskeligere ting som sette opp telt i storm, skremme isbjørn. Og oppskrifter på turmat finner du også.




Mor spurte lillemann kva han syns bør være med på tur, og da kom det kjapt sjokolade, marsmallows, toddy, kakao, grillpinner, kjeks og godteri. Dermed så er det også et lite utvalg med spiselig turting også, signert lillemann :-)







Noe må du no ha alt oppi når du skal på tur, så mor fekk en praktisk tursekk av jobben til mor, Ekornes. Om noen husker den gangen mor bar opp en Stressless på til toppen av Hovdeåsen 369moh? Mor tenkte at en sekk ifra Ekornes da var passende. En veldig praktisk sekk som mor faktisk har lyst på sjøl! 2 store bur, kjekke løsninger og er perfekt for en kveldstur eller kort dagstur. Trur mor må kjøpe seg en også ;-)

Bloggen ifra stol bæringen finn du her: Stressless

















Mor klarte faktisk å putte all give away sakene i sekken! Så ønsker du deg denne sekken her med innhold, så kan den bli din ;-)









Samlet så er det da en full sekk med diverse :-D
Bok Opptur Geirangerfjorden og området rundt
Bok God Tur med mange tips og lærdom
2 grillpinner
1 pakke marsmallows
1 pakke Rett i koppen kakao
6 pakning Kvikk Lunsj
1 lett gapahuktelt
og selvfølgelig den kjekke sekken.
Verdi ca 1600-1700kr


Tusen takk for alle som har fulgt mor og lillemann på sine turer, er heilt overveldet! Har ikkje gitt opp bloggen enda, så blir nok ei stund til, så får sjå med tiden. Men du store kor kjekt det har vært, og kor mange turer og opplevelser som fremdeles er der ute og venter :-)

Ønsker du sekken med innhold, legg ved en kommentar, så blir en tilfeldig trekt ut ;-)
Trekning torsdag 20.08.15

Lykke til!

Mvh Mor




Lillemann sin start på turlivet








Liten vandrer på Patchellhytta på Stranda, med Slogen i bakgrunn link:her







Mor og lillemann på sin andre telttur, og heilt aleine i Megardsdalen link: her








Blitt mange både teltturer og lavvoturer, og er med på #nattinaturen der man sover ute 1 natt pr måned, minst.







Mor hadde ikkje hatt langrennski på beina på 25år, og hoppet rett i det med nye ski og pulk og berre dro. Gikk til pokker..... men ga ikkje opp! link her








Tross aldri likt vinter og snø, så har både mor og lillemann unnet vinter og ski glede, men lillemann er meir på slalom ;-)









Team Mor og Lillemann, uslåelige bestevenner <3






Drømmen om å krysse deler av Tafjordfjella med bæremeis, gikk så absolutt! Beinhardt, startet aleine, 3,6mil på 3 dager, men en drøm som gikk i oppfyllelse... link del1  del2 del3
Gjentok 3,6mil til 14 dager etterpå en annane del av Tafjordfjella, men da tok med mormor :-) del4  del5 del6






32 kommentarer:

  1. Du har en flott blogg med masse inspirasjon til andre sunnmøringer som prøver å få barna med på tur!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med bloggjubileet, sånt er gøy. :D Du er kjempeflink til å komme deg ut på tur, fortsett videre i samme leia. (y)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk du :-) prøver å være ute så masse vi kan og har lyst ;-)

      Slett
  3. Utrolig flott blogg og fine bilder på instagram!! Du inspirerer til turer med de små😊

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for den. Å inspirere andre må være den største gleda man kan oppnå <3

      Slett
  4. Gratulerer med flott blogg. Som eg ofte er innom; )

    Monika smil

    SvarSlett
  5. Gratulerer hjerteligst med jubileumet og fantastisk giveaway! Det er som et eventyr. Det er utrolig kjekt å følge dere både via blogg og instagram. For en bagasje lillemann får med seg av opplevelser, kunnskap og turglede/erfaringer. FANTASTISK :) Du er litt av ei mamma som tør og setter planer og drømmer ut i livet.

    Jeg har ikke vært noe flink å kommentere. Jeg har hatt ett og halvt år med plager og lite turer grunnet rygg og alt det der. Å følge med på deg og Jr. Priceless! Tusen takk for at dere deler, både det som er bra og det som kan gjøres bedre. Læring for alle :) Ser frem til å starte litt mer av turer igjen med mine. Du inspirerer så til de grader - ikke bare til familieturer, men også guts for meg selv til å faktisk ta tak i og planlegge konkret fremover på ting jeg vil oppleve. Tusen takk - følger dere videre med et stort smil. Dere gir mye energi og glede rett og slett :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi Eli..... litt stum her... føler meg som et lite frø i en stor verden, liten blogg men håpte å formidle litt turglede. Føler meg hjelpesløs til tider, men hopper uti ting med begge beina likevel. Dine ord varmer langt inn <3

      Slett
  6. Følger du her og på instagram 😊 snublet over instakontoen din da jeg så på #sota 👍 så glad over at noen viser frem verdens beste plass 😊(og de andre nydelige plassene selvsagt) jeg er imponert over turene det får til!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt da Wenche :-D Skjåk er så utrulig flott!! Berre vært litt uheldig med været når vært der, men må tilbake igjen. Har et par blogger til å skrive der ifra, så dei kjem Wenche ;-)

      Slett
  7. Ej prøva lykka ej snuppa:) einaste bloggen ej les;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den som ikkje prøver, vinner ikkje frøken mi ;-)

      Slett
  8. Gratulerer så mye Trude. Vi har fulgt bloggen din siden du startet opp. Først bare meg så hele familien. Vi leser om lillemann som blir større og større og alle turene dere tar. Masse tips har vi fått, og mang en tur har vi gått. Vi håper at våre veier krysser snart og at du fortsetter med blogginga i mange år til💜 hiver meg på og håper vi vinner en sekk.

    SvarSlett
  9. Gratulerer så mye Trude. Vi har fulgt bloggen din siden du startet opp. Først bare meg så hele familien. Vi leser om lillemann som blir større og større og alle turene dere tar. Masse tips har vi fått, og mang en tur har vi gått. Vi håper at våre veier krysser snart og at du fortsetter med blogginga i mange år til💜 hiver meg på og håper vi vinner en sekk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg og håper at vi en dag krysser våre veier, hadde vært kjekt å faktisk møttes en gang :-) Kjekt at dokke følger med bloggen! <3

      Slett
  10. Super mor 👍💪 imponert over alle ide og fine tura du finn. 😄spek 👏

    SvarSlett
  11. Gratulerer Trude :) Jeg har fulgt bloggen din siden jeg også startet blogge rundt samme tiden som deg og utrolig gøy vært med på utviklingen til deg og lillemann. Husker spesielt godt din første langrennstur på evigheter og dine første teltturer med lillemann. Det jeg liker med deg er at du kaster deg ut i nye ting med stor optimisme. Herlig! Jeg håper du fortsetter bloggingen lenge enda. Og så hadde det vært gøy å truffet deg og lillemann igjen. For en kjempe fin giveaway foressten, utrolig snilt av deg og vinneren er bra heldig. Stooor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk Monica :-) Rart og kjekt å sjå våre vokse opp, sjå dei utvikle seg. Og den skituren kjem eg nok aldri til å glemme heller, var så sta og skulle klare det, men alt gikk ikkje min vei :-D :-D Men ja hiver meg uti ting, tross ferdighetene er i manko ;-)
      Håper vi sees snart igjen :-*

      Slett
  12. Gratulerer med mange besøk! Du gjer ein imponerande innsats med detaljerte innlegg!!! Når eg veit kor tidkrevjande det er, så er det utruleg at du får tid! Du har fantastisk høg turaktivitet 👍Rekk ikkje å lese alle innlegg, men følgjer med heile tida. Kjekt å følgje deg på insta!:) vil gjerne vinne sekk :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Liv Janne :-) Skriver nok litt for lange innlegg dessverre, får jobbe litt med å korte dei inn. tar tid ja, blir noen timer etter leggetid på barna, og litt pauser å jobb. Ligger etter som berre det no, men får sjå etter kvart ;-)
      Utrulig kjekt å følge dokke også, spesielt alle DNT hyttene dokke er innom.

      Slett
  13. Gratulera med dei 100 000 sidevisningane - her og! :) Med så mange flotte turbilete og turbeskrivelsar er ikkje det rart at så mange les bloggen din. Eg har fått fleire nye turar på mi "fjellturar vi må gå" liste etter at eg begynte å følge deg på instagram :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt at du har fått fleire turer på lista di da :-) Er så mange fine plasser der ute, så mange fine turer, at mi liste er lengre enn ekvator :-P Trudde faktisk ikkje at min lille blogg inspirerte andre sånn, men veldig kjekt å høre at den faktisk betyr noe. Tusen takk :-)

      Slett
  14. Ser ikke ut som kommentaren min kom frem, så prøver igjen. Super blogg som jeg kom over når jeg googlet trollkyrkja. Når jeg oppdaget den las jeg meg bakover og tror jeg har vært gjennom nesten hele bloggen. Har en jente på 3,5 og en gutt på 1. Ikke like flink å ta de med på tur men prøver dersom jeg har sambo hjemme (jobber 5 på/av på sjøen). Er mange plasser du har vært jeg kunne ha tenkt meg. En av favorittplassene mine er Runde, så det var ekstra kjekt å lese om det.

    Er imponert over hvor mange turer dere har vært på i år. Gleder meg til å fortsette å følge. Så håper jeg 3-åringen min vil begynne å gå snart så jeg får hun med litt lenger turer. Jeg bærer ikke 18-19kg på ryggen :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Bea :-) veit absolutt korleis det er å ha sambo 5 på 5 av, samme opplegget her. Og med 2 barn, så er det veldig greitt å være 2 også. Skjønner godt at Runde er en favorittplass, den har egen stemming der ute som ikkje kan forklares. Veldig kjekt at du følger bloggen <3

      Slett
  15. Gratulerer med 100 000 visningsjubileet! Det skal sies at du har en inspirerende blogg og bilder på instagram! Keep up the good work !:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Tonje <3 prøver så godt eg kan med både tur, blogg og insta. Tar litt tid berre, men du så gøy! Takk for at du leser og følger, gir inspirasjon til å fortsette :-D

      Slett
  16. Gratulerer så masse masse med over 100,000 visninger av bloggen :)
    Virkelig vel fortjent :) For bloggen din er kjempe flott :)
    Jeg prøver lykken også, er jo en skikkelig flott sekk med innhold, hadde passet flott til mine mange turer ut i skog og mark...

    Ønsker deg og Lillemann mange mange flotte turer denne høsten :)

    Hilsen fra Monica Karin
    canim_monica@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for den Monica :-) Var gøy å runde et sånt tall, og overveldende! Trudde aldri min lille blogg skulle runde et sånt tall :-P skal trekke vinner no snart, må berre pakke ferdig sekken for ny hyttetur først ;-)
      Tusen takk for at du leser <3

      Slett
  17. Da vart trekningen av sekken og give away gjrordt. Trekning i bilen på vei til ny tur :-P
    Inkluderte mine faste følgere som kommenterte på facebook, og dei på instagram som ikkje klarte å kommentere på bloggen. Vinneren vart Anne Merete Lade :-)
    Gratulere Anne Merete, og tusen takk for at du har vært en leser av denne lille bloggen <3

    SvarSlett